Genţi laterale de aluminiu pentru motor – Honda Transalp (sau cum să îţi faci singur)

1. Lista cump.2. Materiale3. Desfăşurare4. Teste5. Probleme – Îmbunătăţiri

 

Ce veţi afla de aici? Veţi vedea pas cu pas drumul pe care l-am urmat pentru realizarea genţilor de aluminiu pentru motocicletă şi poate câteva sfaturi pentru realizarea mai facilă a acestora. Totul însoţit de poze. Dacă vreţi să începeţi lucrul la aşa ceva, îmi puteţi adresa şi întrebări prin intermediul comentariilor, sau puteţi veni cu alte sfaturi pentru eliminarea diverselor greutăţi apărute.

Cutiile le-am montat pe a mea Honda Transalp (cu numele de Marrra), dar un sistem asemănător se poate pune pe orice alt motor capabil. Materialele au costat ~112 Euro. Pentru început, cum arată, ca să aveţi (sau nu) motivaţie:

51
52
final

Plusuri şi minusuri înainte de a începe:

+ perfect customizabile (dimensiuni, poziţionare, formă, culoare, etc)

+ preţ redus. toate materialele au costat în jur de 120E, incluzând sculele pe care nu le aveam

– pe interior, toate marginile sunt pline de capete de pop-nituri, pentru că… aşa le-am prins. Nu agaţă hainele pentru că sunt rotunde, dar ocupă un pic de spaţiu.

– sunt mai dificil de montat-detaşat, chiar şi sistemul de prindere e mai dificil de montat-demontat

– sunt mai grele decât cele din comerţ (cred că fiecare cutie are fix 6kg + suporţii de prindere)

– cred că se pot sparge mai uşor de către hoţi, deşi… e discutabil.

Cum a început? – Documentarea

Am căutat de cumpărat: Întâi aici, la Touratech, apoi la Louis şi în cele din urmă am dat aici peste un site unde sunt toate mărcile comparate ca preţ. Mi-am dat seama că nu îmi permit de nici unele. Nici măcar cele mai ieftine genţi Givi de 45L + sistemul de prindere. În căutările mele, am dat si peste acest jurnal, unde vedeţi pe la jumătatea paginii două Transalpuri „bine dotate” cu cutii ce par hand-made.

Apoi am căutat modalităţi de a găsi mai ieftin, şi din link în link am ajuns pe site-ul acesta, http://rtw.xtz660.googlepages.com/alluboxes, unde cineva arată pas cu pas cum şi-a construit aceste side-case din Aluminiu. Imediat mi-a încolţit ideea, aşa că am căutat mai departe şi alte modele făcute în acelaşi mod. Am mai dat peste un site cu alte astfel de sisteme de transport al bagajelor, peste acest site şi peste acest document pdf, pe care din păcate nu ştiu de unde l-am luat şi este în germană.

În continuare am căutat moduri de a prinde cutiile de motor. Am ajuns aici, model care mi s-a părut foarte plauzibil, iar aici am găsit alte modalităţi de a realiza sistemul de prindere al cutiilor de motocicletă (rack).

De aici până la începerea adunării de piese a fost doar un mic pas 🙂

În continuare:
1. Lista de cumpărături

2. Materiale necesare

3. Desfăşurarea construcţiei

4. Teste

5. Probleme – Îmbunătăţiri

9 responses to this post.

  1. Posted by Adi on 6 iulie 2009 at 1:45 pm

    Foarte frumos realizate… felicitari!

    DIY 😛

    Răspunde

  2. Acum nu mai ramane decat sa le umpli si sa pleci la drum 🙂

    Răspunde

  3. Posted by Alin on 10 mai 2010 at 6:15 pm

    Buna? Cu cat poti sa faci un set la comanda?

    Răspunde

    • Posted by hoinarila on 10 mai 2010 at 7:17 pm

      Salut! Bună nu prea sunt dacă mă întrebi 🙂

      Nu fac la comanda, pentru că nu am garaj unde să lucrez, însă dacă nu te grăbeşti, un prieten de-al meu va începe să facă la comandă. Momentan le gândeşte ca să iasă cât mai bine, şi să le scoată la un preţ decent. Nici nu îţi pot da un termen sau o dată la care va ieşi primul set, dar dacă nu uit am să postez aici numărul lui de telefon.

      Răspunde

  4. sal ce dimensiuni au cutiile ?

    Răspunde

    • Posted by hoinarila on 26 iunie 2010 at 8:41 pm

      28cm * 40cm * 44cm (din amintiri, ca nu le am aproape sa le masor; posibil ca in loc de 28 sa fie 30cm)

      Dar ar fi de preferat sa vezi cum sta pasagerul comod/cum dai cu piciorul in ele/cat de sus sau jos iti pemiti sa le pui, si in functie de asta sa stabilesti dimensiunile.

      Răspunde

  5. Posted by Sorin on 1 iulie 2010 at 12:18 pm

    Salutari,

    A inceput amicul tau sa fabrice genti ? Voi pleca intr-un foarte lung tur si caut disperat suporti + genti

    Merci mult!

    Răspunde

Lasă un comentariu